Nowa trasa tramwajowa na osiedle Psie Pole: Propozycje sześciu wariantów z 12 przystankami

Nowa trasa tramwajowa na osiedle Psie Pole: Propozycje sześciu wariantów z 12 przystankami

Urząd Miasta Wrocławia podał do wiadomości publicznej, że rozważane są różne opcje dla nowego połączenia tramwajowego do osiedla Psie Pole. W sumie, sześć różnych tras jest analizowanych, a każdy z nich obejmuje 12 przystanków rozlokowanych na odcinku sięgającym mniej więcej sześciu kilometrów. Szacowany koszt całości inwestycji, nie uwzględniający wykupu ziemi, wynosi około 830 milionów złotych. Dodatkowo, planowane jest użycie 12 tramwajów do obsługi nowego połączenia.

Zgodnie z informacjami przekazanymi we wtorek przez wrocławski magistrat, każda z sześciu propozycji tras zawartych w studium to prawie 6 km linii tramwajowej z dwunastoma przystankami. Dla obsługi każdej z tych opcji potrzebne będzie 12 pojazdów tramwajowych. Zakładany koszt inwestycji to około 830 milionów złotych, nie licząc kosztów zakupu gruntów i taboru. W prognozowanych kosztach uwzględniono również konieczność przebudowy ulicy Wyszyńskiego oraz budowę nowej trasy tramwajowej, ponieważ planowane połączenie do Psiego Pola wymagałoby również wzmocnienia istniejącej sieci tras, zwłaszcza w centrum miasta.

Urząd Miasta poinformował także, że ostateczny wybór trasy zostanie dokonany po konsultacjach z ekspertami i mieszkańcami. Po wyborze planowane jest przeprowadzenie przetargu na koncepcję programowo-przestrzenną.

Magistrat zaznaczył, że podczas tworzenia studium korytarzowego dla tej inwestycji uwzględniono różne czynniki. Do nich należą: dystans między przystankami (mniejszy niż 500 metrów), koszt całkowity inwestycji, potencjalne konflikty z obszarami ochrony przyrody, długość trasy na terenach objętych ochroną konserwatorską, liczba prywatnych nieruchomości do eksmisji, separacja torowiska od jezdni, czas przejazdu oraz wpływ na środowisko naturalne.