MPK Wrocław w trudnej sytuacji – tylko jedna oferta na zakup 200 nowych autobusów, a ta przekracza budżet
Potrzeba zasilenia floty MPK Wrocław o 200 nowych autobusów napędzanych olejem napędowym spotkała się z wyzwaniem. Wszystko dlatego, że w wyniku przetargu wpłynęła zaledwie jedna propozycja, która dodatkowo przekracza dostępne środki.
Wrocławski operator komunikacji miejskiej otworzył duże postępowanie przetargowe, aby pozyskać 200 nowych autobusów spalinowych na zasadach dzierżawy na okres 10 lat. Zamówienie podzielono na dwa zadania, po sto pojazdów w każdym. Pierwsze obejmuje dostawę 55 jednostek klasy Mega, 38 klasy Maxi oraz 7 klasy Midi. Drugie zadanie ogranicza się wyłącznie do pojazdów 12-metrowych (58 sztuk) i 18-metrowych (42 sztuki).
Zakres pierwszej części przetargu był interesujący dla jedynie jednego podmiotu. Ofertę złożyło konsorcjum Daimler Buses Polska i Pekao Leasing, wartościując swoje zadanie na kwotę 410,537 mln złotych brutto. Tymczasem MPK Wrocław za tę część przetargu przeznaczyło nieco mniej niż 384 mln złotych brutto.
W drugim segmencie postępowania przetargowego, na który MPK Wrocław chce zainwestować prawie 333 mln złotych brutto, nie wpłynęła ani jedna propozycja. Sytuacja ta stawia przedsiębiorstwo w niełatwej sytuacji.