MPK Wrocław na progu zakupu 100 nowych autobusów spalinowych w ramach leasingu
Główny przewoźnik miejski Wrocławia, MPK, jest o krok od sfinalizowania umowy dzierżawy 100 nowych autobusów z silnikiem Diesla. Po zatwierdzeniu wyboru przez odpowiednie organy, MPK będzie miało możliwość zawarcia umowy z konsorcjum Daimler Buses i Pekao Leasing. Planowana dostawa obejmuje pojazdy o różnej długości: 10,5 metra, 12 metrów oraz 18 metrów. Niemniej jednak, niejasna pozostaje kwestia drugiej setki autobusów, której dostawy nie zadeklarował żaden z potencjalnych dostawców.
MPK Wrocław zmierzało do dzierżawy 200 nowych autobusów dieslowych. W tym celu ogłoszono przetarg, który podzielono na dwie części. Pierwsza część dotyczyła dostawy 55 pojazdów klasy Mega, 38 pojazdów klasy Maxi i 7 pojazdów klasy Midi. Natomiast druga część skupiała się jedynie na autobusach 12-metrowych – w ilości 58 sztuk oraz 18-metrowych – w ilości 42 sztuk.
Przewoźnik otrzymał ofertę jedynie w ramach pierwszej części przetargu. Została ona złożona przez konsorcjum Daimler Buses Polska i Pekao Leasing, które wyceniło realizację zadania na kwotę 410,537 mln złotych brutto. Wartość ta przewyższała założony budżet MPK wynoszący niespełna 384 mln złotych brutto. Wybór najlepszej oferty przez MPK oznacza, że spółka jest bliska pozyskania kolejnych autobusów Mercedes.
Drugą część postępowania, w ramach której nie wpłynęła żadna oferta, postanowiono anulować. Obecnie oczekujemy na informację od MPK w sprawie planowanych działań w tej kwestii – czy przewoźnik zdecyduje się na ponowne ogłoszenie przetargu na dostawę 100 pojazdów spalinowych, czy też nie.