Zakończenie modernizacji odcinka linii kolejowej Wrocław – Międzylesie zapewni krótszy czas podróży

Zakończenie modernizacji odcinka linii kolejowej Wrocław – Międzylesie zapewni krótszy czas podróży

Prace modernizacyjne na odcinku Smardzów Wrocławski – Żurawina, które są elementem szerszego programu remontu linii kolejowej Wrocław – Międzylesie, zostały zakończone. Dzięki przeprowadzonym pracom teraz pociągi mogą poruszać się po tym odcinku z maksymalną prędkością 120 km/h. Po planowanym zakończeniu całkowitej modernizacji trasy w grudniu br., podróż z Wrocławia do Międzylesia będzie trwała mniej niż 100 minut.

Obecnie następuje intensyfikacja prac remontowych na innym fragmencie tej samej trasy, między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Gdy wszystkie prace zostaną ukończone, liczba połączeń oraz komfort podróżowania pracowników znacząco wzrośnie.

Na wyremontowanym już odcinku Smardzów Wrocławski – Żurawina, pociągi osiągają prędkość do 120 km/h. Co więcej, po całkowitym zakończeniu modernizacji linii w grudniu tego roku, czas podróży z Wrocławia do Międzylesia, miasta usytuowanego blisko granicy z Czechami, będzie krótszy o kilkadziesiąt minut i wyniesie poniżej 100 minut.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały również o rozpoczęciu prac nad nowym przystankiem odstępowym, posterunkiem ruchu, który podzieli trasę Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto na mniejsze segmenty. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększy się przepustowość całej linii, co umożliwi kursowanie większej liczby pociągów. Cała inwestycja ma zostać zakończona do roku 2025, a jej finansowanie pochodzi z Krajowego Programu Operacyjnego. Szacowany koszt tej inwestycji wynosi około 10 mln zł.

Całkowity budżet przeznaczony na modernizację linii kolejowej Wrocław – Międzylesie wynosi ponad 150 mln zł.