Remont mostu kolejowego w Brzegu Dolnym zwiastuje skrócenie czasu podróży
Bohdan Stawiski, członek zarządu powiatu wołowskiego, ogłosił nadchodzący remont jednej z najbardziej zaniedbanych części trasy kolejowej „Nadodrzanka”. Dystans ten łączy Wrocław z Zieloną Górą oraz Szczecinem, a jego kluczowym punktem jest most kolejowy w Brzegu Dolnym. Obecnie, ze względu na stan techniczny mostu, pociągi mają możliwość poruszania się tylko jednym z dwóch dostępnych torów, co wymaga od nich adaptacji prędkości.
Mosty nad Odrą, które są integralną częścią linii kolejowej między Wrocławiem a Brzegiem Dolnym, stanowią wyzwanie dla ruchu pociągów pasażerskich i towarowych. Linia ta, znana jako Nadodrzanka, pełni ważną funkcję łączącą Dolny Śląsk z portami w Szczecinie i Świnoujściu.
Kolejowa przeprawa przez rzekę Odrę cierpi na złe warunki techniczne od wielu lat. Pociągi mają możliwość korzystania z jedynego dostępnego toru. Pasażerowie regularnie podróżujący na trasie Brzeg Dolny – Wołów – Wrocław byli często zmuszeni korzystać z alternatywnych środków transportu, ponieważ awarie na linii były niestety normą.
Choć przedstawiciele PKP PLK obiecywali remont mostów od długiego czasu, prace nie miały dotąd miejsca. Sytuacja zmieniła się jednak w tym tygodniu.
Podczas spotkania z Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego Pawłem Gancarzem, wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zapowiedział remont „Nadodrzanki”. Bohdan Stawiski przekazał informacje o planowanym remoncie mostu w Brzegu Dolnym, który obejmować będzie także drugi tor. Prace mają potrwać 2 lata i skutkować skróceniem czasu podróży z Wołowa do Wrocławia do 36 minut.